Ontzorging door assistentie op afstand

8 september 2017

Wist je dat Vicrea ook assistentie op afstand levert? Zo hebben wij bij de Gemeente Drimmelen een dagelijkse sessie van een uur. In de sessies worden alle logfiles van de elektronisch servicebus (ESB) en gegevensmagazijn (GM) doorgelopen. Meldingen worden dagelijks bekeken en daarmee kunnen fouten snel ondervangen worden. Kleine foutmeldingen worden gelijk opgelost. Grotere foutmeldingen worden opgepakt tijdens de consultancy momenten op locatie. In overleg wordt de prioriteit bepaald van de foutmelding.

Joey Slingerland, consultant Vicrea, : “Door deze insteek is er op elke dag een moment om te kijken naar de “heartbeat” van de applicaties. Wat loopt goed, wat gaat fout en wat kan beter?" Elke week leveren de consultants een week-rapportage op, waarin de issues van die week plus de werkzaamheden benoemd worden. Deze rapportages kunnen ook gebruikt worden als naslagwerk voor eerder gemelde issues.

Doordat de software elke dag wordt gemonitord heeft Vicrea een scherper beeld van wat er speelt bij de klanten. Hierdoor kunnen de gemeenten en Vicrea groeien in hun samenwerking en zorgt Vicrea ervoor dat de gemeente Drimmelen wordt “ontzorgd”.

Wilt u meer weten over assistentie op afstand, neem dan contact op met j.slingerland@vicrea.nl

Deel dit artikel